صلیب سرخ برای امدادرسانی در باباعمرو دوباره با دولت سوریه رایزنی می‌کند
نوشته شده توسط : breketid

در تصاویری که از تلویزیون دولتی سوریه پخش شده‌اند، ساختمان‌های تخریب‌شده‌ای دیده می‌شوند که برف آنها را پوشانده است

برای سومین روز پیاپی، صلیب سرخ اعلام کرده است که امدادرسانان این سازمان در شهر حمص سوریه به دنبال اعزام دوباره کاروان حامل کمک‌های مورد نیاز افرادی است که در منطقه باباعمرو گرفتار شده‌اند.

یک سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، گفته است که مذاکرات با مقامات رسمی سوریه روز یکشنبه، چهارم مارس، از سر گرفته خواهد شد.

پیش از این سوریه به صلیب سرخ اجازه داده بود کاروان امدادرسانی این سازمان به منطقه باباعمرو برود.

این کاروان شامل هفت کامیون کمک‌ها و تدارکات موردنیاز آسیب‌دیدگان در منطقه، روز جمعه، دوم مارس، راهی باباعمرو بود، ولی در شهر حمص متوقف شد.

مقامات سوری روز شنبه، سوم مارس، اعلام کردند که شرایط در باباعمرو بسیار خطرناک است.

آنها گفتند که در حال پاکسازی منطقه از تله‌های انفجاری هستند.

همزمان با تلاش‌های صلیب سرخ برای فراهم شدن امکان امدادرسانی در باباعمرو، روز یکشنبه، چهارم مارس، دولت چین خواهان پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چین که تاکنون با همراهی سوریه مانع تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکوم کردن خشونت‌های دولت سوریه با معترضان شده است، از تمام طرف‌های درگیر در سوریه خواسته است تا "بدون هیچ شرطی" به خشونت‌ها پایان دهند.

با این حال، خبرگزاری شینهوا به نقل از یک مقام رسمی وزارت امور خارجه چین که نامش عنوان نشده، گزارش داده است که چین با هر گونه دخالت در امور داخلی سوریه تحت عنوان مسائل "بشردوستانه" مخالف است.

"گروه‌های تروریستی"

تصاویری که تلویزیون دولتی سوریه از منطقه باباعمرو پخش کرده، نشانگر تخریب گسترده این منطقه است. تلویزیون دولتی سوریه گفته است که این تخریب‌ها توسط گروه‌های تروریستی که توسط خارجی‌ها تحریک شده بودند، انجام شده است.

با این حال، یک سخنگوی صلیب سرخ گفته است که نیاز مبرم منطقه به امدادرسانی، ایجاب می‌کند که این سازمان از تلاش برای ارسال کمک دست نکشد.

وضعیت باباعمرو به شدت بد توصیف شده و گفته شده است که جریان برق در این منطقه قطع شده و منابع غذایی، آب و دارو به شدت مورد نیاز است.

باباعمرو یکی از مناطق تحت کنترل مخالفان دولت سوریه به شمار می‌رفت، اما نیروهای ارتش توانستند روز پنجشنبه گذشته وارد این منطقه در شهر حمص شوند.

به دنبال حمله نیروهای ارتش سوریه، گزارش هایی از کشتارهای تلافی‌جویانه و اعدام‌های خودسرانه توسط نیروهای دولتی سوریه منتشر شد، هرچند به دلیل محدودیت‌هایی که برای فعالیت خبرنگاران مستقل در سوریه اعمال می‌شود، تایید این گزارش‌ها توسط بی‌بی‌سی امکان‌پذیر نیست.

خبرنگاران بازمی‌گردند

همچنین گزارش شده است که اجساد یک خبرنگار آمریکایی و یک عکاس فرانسوی که در شهر حمص کشته شده‌اند، صبح روز یکشنبه، چهارم مارس، به پاریس رسیده است.

این دو خبرنگار در حملات موشکی به منطقه باباعمرو در حمص کشته شدند.

سفیر فرانسه در دمشق پیش از این به خبرگزاری فرانسه گفته بود که اجساد این دو نفر عصر روز شنبه، سوم مارس، با هواپیمایی متعلق به ایرفرانس، از دمشق به پاریس فرستاده شده‌اند.





:: برچسب‌ها: تایلند , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: